skip to Main Content

Huisstijl: je identiteit in woord en beeld

Van je ouders heb je een naam gekregen. Deze naam zegt veel over je persoon en je afkomst. De keuze van een bedrijfsnaam is vergelijkbaar. Een goede bedrijfsnaam vertelt waar je bedrijf voor staat en wat je voor klanten in petto hebt. Een logo is de visuele verpakking van deze bedrijfsnaam. Een huisstijl – met het logo als hoofdbestanddeel – weerspiegelt het DNA van je bedrijf en geeft verbeeldingskracht aan de bedrijfsidentiteit.

Vertaalslag logo naar huisstijl

Afhankelijk van je kernwaarden, organisatiedoelstellingen en persoonlijke wensen bedenkt en realiseert PASI ontwerpstudio een logo dat bestaat uit een beeldmerk, een woordmerk of een combinatie van beide. Behalve deze 2 hoofdingrediënten spelen ook kleur en lettertype een belangrijke rol in het ontwerpproces. Op basis van dit onderscheidende logo ontwerpt Jacqueline vervolgens een opvallende huisstijl die recht doet aan de bedrijfsidentiteit en die de basis vormt voor je communicatie. Offline, online en via (re)presentatie.

Kies voor uniforme uitstraling

Voor een uniforme uitstraling is het belangrijk om de huisstijl consequent toe te passen op papieren communicatiemiddelen, zoals visitekaartje, briefpapier, envelop, flyer, folder, jaarverslag, brochure of poster. Het spreekt voor zich dat ook het ontwerp van online communicatiemiddelen – zoals website, blog en social media – een onderscheidend karakter uitstralen, dankzij een sterke en opvallende huisstijl.

Back To Top